Ministrė A. Pitrėnienė: kokybiškas ankstyvasis ugdymas turi daugybę pliusų

„Lietuvoje net kas penktas vaikas nuo gimimo iki 5 metų gyvena skurdo sąlygomis. Todėl ypatingą dėmesį turime atkreipti būtent į tokius vaikus, nes jiems kokybiškas institucinis ugdymas yra ypač svarbus. Tarptautinių tyrimų duomenys rodo, kad ankstyvasis ugdymas daro teigiamą poveikį vaikų tolesnei socialinei ir emocinei raidai, padeda mažinti skurdą, spręsti daugelį socialinių problemų, taip pat atlieka atskirties prevencijos funkciją“, – forume kalbėjo švietimo ir mokslo ministrė A. Pitrėnienė.
Visoje Europoje pastebimos privalomo mokymosi laiko ilginimo tendencijos: beveik 30 proc. Europos Sąjungos šalių šiuo metu yra įteisintas privalomas priešmokyklinis ugdymas, o 56 proc. – visuotinis ikimokyklinis ar priešmokyklinis ugdymas. Lietuvoje šią savaitę taip pat buvo žengtas pirmas žingsnis įteisinti privalomą priešmokyklinį ugdymą nuo 2016 metų rugsėjo 1 dienos. Seimui pritarus už tai numatančioms Švietimo įstatymo pataisoms, toliau projektas bus svarstomas Seimo komitetuose. „Šalys, kurios ankstyvajam vaikų ugdymui skiria ne mažiau dėmesio ir investicijų nei kitiems švietimo lygmenims, vėliau turi žymią ekonominę naudą – mažiau išlaidų joms reikia skirti sveikatos, socialinės apsaugos ar teisingumo sistemoms“, – sakė ministrė.
Kitas svarbus ankstyvojo ugdymo aspektas – mokinių pasiekimai. Ištirta, kad darželius ar priešmokyklines grupes lankiusiems vaikams kur kas geriau sekasi mokytis mokykloje, jų matematikos, skaitymo gebėjimai yra pastebimai geresni.
Respublikiniame forume „Darželis, į kurį nori kiekvienas vaikas“ Panevėžyje dalyvavo Lietuvos darželių, darželių-mokyklų ir daugiafunkcių centrų vadovai. Jo metu aptartos naujos direktyvos, vaikų gerovės ir saugumo klausimai bei kitos ikimokyklinio ugdymo aktualijos. Forumą organizavo Lietuvos ikimokyklinių įstaigų vadovų asociacija, Lietuvos švietimo pagalbos asociacija, Kauno lopšelis-darželis „Želmenėlis“, Panevėžio pedagogų švietimo centras.
ŠMM informacija.