UŽ MOKYTOJĄ, KURIS NEVERKIA

Lietuvos švietimo pagalbos asociacijos direktorė Saulė Šerėnienė

Dėliodama strategijas ir vizijas, besigrožėdama auksiniu rudeniu, ir kupina patirtinių susitikimų, mąstau apie darželio Mokytoją. Taip, taip, stebėtis nebereikia, jis tapo Mokytoju, iš puikaus tradicinio Auklėtojo. Mokytoju, kuris prisitaikė prie šiuolaikinio vaiko, tėvo, įsisavinimo visas komunikacinių ir informacinių technologijų teikiamas privilegijas, įvaldė kelias elektronines sistemas, sugeba puikiai rasti susitarimus su tėvais, sudalyvauti begalėse projektų. Mokytoju, kuris privalo sugalvoti, kaip sudominti vaiką, kuriam jau nebeįdomu niekas arba įdomu tik labai trumpą laiką.  Ko gero, blogiausia ne tai. Daugiau nei pusę mano sutiktų pedagogų, dirbančių ikimokykliniame ugdyme (o ir ne tik), po darbo veria karoliukus, ruošia su pirmokais pamokas, platina draudimines sutartis, kosmetiką, prižiūri vaikus,  kol tėveliai vakarieniauja toli nuo atžalų, tvarko bendrijų kiemus. Kokių darbų tik neišgirdau, bet kai ateina Mokytojas, kuris iki 8 vakaro, kad išlaikytų savo vaikus, valo 4 namų laiptines, apie kokį profesijos prestižą mes kalbame? Su kokia suomių pedagogika mes lygiuojamės?  Ar ne laikas sustoti ir pagalvoti, kad žiniasklaidoje reguliariai kritikuojami Mokytojai, kurie leido sau išeiti  iš darbo ir neįspėti tėvų apie tai, arba netinkamai papasakoti tėvams, kad jų vaikas muša kitus vaikus, iš esmės yra pirmiausiai pavargęs Mokytojas, o pailsėjusių- nebėra. Mes jau prieiname molo kraštą, kur išeinančiai brandžiajai kartai pakeitimo nebėra- nes nebėra Mokytojų, norinčių dirbti su alfa karta. Reikėtų pasitikslinti tik,  kas labiau baugina-tėvai ar vaikai. Ir spalio 10, būdama socialinių pedagogų sueigoje, vykusioje VDU Švietimo akademijoje, klausydama darbo grupėje darželių Mokytojų, kurie dirba ir Mokytojomis grupėse, ir krizių, ir dienos centruose po darbų keliais etatais, klausiu savęs- kokia gali būti kokybė, teikiant pagalbą vaikui, jei žmogus dirba 14 val. per parą psichiškai įtemptą darbą už 500eur ? Ir ar vaikui reikia tokios pagalbos pailsusio žmogaus?  Mokytojo prestižas- tai oraus Mokytojo pagarbos lydimi žingsniai per klasę, grupę, nešant žinias. Dabar turime tik žinias, kurias atneša Mokytojas.

Labai norisi tikėti, kad švietimo reforma užbaigs tuos nuolatinius virsmus. Nes aižėja patys pagrindiniai švietimo sistemos pamatai. Darželio Mokytojas švietimo sistemoje prapuola visai. Nes jei kalbame apie pokyčius- ai, čia ne darželiams, jei kalbame apie darželius,- ai, ką jos jau ten veikia. O mes kalbame. Nes šie žmonės yra bet kokio ugdymo pradžia ir fundamentas.